mandag 4. oktober 2010

Værmelding - 20 sekund meter vind, og regn!!

Når jeg nå skriver datoen 4 oktober 2010 og ser på værmeldingene og værdamene sier 20 sekund meter og øs pøs regn, så hører guttaboys i ,Team Toad,: bindetråd, floss, tinsel og lakk, For da betyr det innetid med binsestikka, og forberedelser til sjøørret skal kapres i vinter.

Ørjan ringer Christoffer midt på dagen og lurer på om han skal være me på fotball kamp på Viking Stadion å se Viking få bank av Godset, å Toffaen sier følgende, arrhhærrhhrrfm, nei eg gidde kje d, men kan me kje sitta her hos meg heller godt å varmt å se an å binda någen flåge! så Ørjan tar en tlf til sin søster å hører om hun vil ha viking billettene i steden for han,

Så når kl nærmer seg avspark på viking stadion tar Ørjan med seg bindestikka å tar turen ned til Toffa. Og vi sitter å kose oss me hver vår bindestikke mens fotballen ruller å går i bakgrunnen, og påfølgene viser litt bindedemo på noen fluer vi bandt, BTW så vant Viking fortjent 3-1 over godset.

 "Ei lidå rega"
(eller som de sier på dansk: den lille Pattegris)


her binder jeg inn bindetråden fra krok øye helt tilbake til krokbøyen.


binder så inn "værhårene"av hjortehår, som jeg legger langs med hele kroppen slik at jeg får bygget opp kroppet litt, deretter, binder jeg inn øynene,

Legger så lakk på øynene og over bindetråden slik at denne holder godt, for det er ganske sterk påkjenning for fluene på sø fiske.



binder så inn chenille som blir kropp og hackel på fremsiden av øynene slik at det skjuler bindetråden mellom øynene..

binder så tråden helt frem til krok øye, fortsetter med å lage turner av chenillen slik at den dekker hele kroken frem til krok øye, hvor jeg her binder den av, og legger en whip finish og legger godt me lakk på slik at dette holder godt, og vips så har en lille pattegris...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar