søndag 17. oktober 2010

Ny fisker er døpt!

For å ta det første først! Beklager alle lesere for manglende inlegg i det siste. Tro det eller ei men Team Toad har faktisk et lite liv utenfor alle fiske turene og alle timene bak binde stikka! Om sommeren har jeg fri fra jobb i og med at jeg tilbringer nesten hele høsten og viteren ute på en forblåst fjord ombord i en fiske båt, så betyr det at det blir litt mindre sports fiske. Ørjan har en familie i vekst og av og til må han faktisk si nei til et døgn i lavo med gutta til fordel av og være hjemme å ta seg av kone og barn. Kjetil (kjeks) jobber i KVIA AS! trenger neste ikke forklare hva det innebærer men for dere som ikke er kjent med dette firmaet så betyr kvia as at du må bygge hus til 1000 stk før du får ta deg en tur i skogen. vidar har en fleksibel jobb men i og med at han ikke ble født fortidlig betyr det at han ofte må være igjen på jobben etter vaktmesteren har vert innom å sagt det samme som sist gang ''å ja, du sitter her enda! jeg bare lar lyset være på jeg''
men unskyldninger til side! bloggen skall bli oppdatert jevnlig fra nå av! å vi setter pris på alle tilbake meldingene! positive som negative!

Som overskriften sier ''Ny fisker døpt'' så er det egentlig det dette inlegge skal handle om! for klokka 08.30 den 25 august kom denne gla meldingen tikkenes inn på mobilene til team toad! ''Hei!! lille nicklaskom til verden i løpet av 2 timer! han kom til verden kl  07.30!! han veide 3460 gr å 50 cm lang'' Meldigen kom fra en stolt ørjan! mye har sjedd siden 25 august å lille nicklas er pittelitt større nicklas! idag 17 oktober var dagen kommet for dåpen! å ingen ringere enn meg (christoffer) fikk den store ære av å være fadder! dåpen jikk smertefritt og det ble en hel dag med pappa og mamma å faddrer og storebror og tanter og besteforeldrer og oldeforeldrer og koltbord og kaffe og kaker og latter og hyggelig samvær! Men etter hvert tok festlighetene slutt og det ble tid for fotball kamp på tv'en. Viking vs odd! i og med at kampen var RÆVA  å viking jikk på nokk en smell så ble det litt tid for ettertanke for meg, og etter ettertanken begynte jeg å tenke fremover! Med ørjan som far og Christoffer som fadder må dette bli en usetvanlig god fisker!! ordet genemanipilasjon kom til meg! Utholdenheten til ørjan mixa med fiske flaksen til christoffer, evnen til og sette seg inn i biologien om nesten hvert ubetydelig lite insekt som ørreten spiser til Ørjan og drivkraften til Christoffer! Vel! lenge før viking klarte og utlingne i andre omgang kom jeg frem til en skremmenes konklisjon! vi har ca bare 16 år  igjen av et fritt fiske her på vestlandet! for når pittelitt større enn lille nicklas blir store nicklas, da må gamle christoffer og kansje 10 barns far ørjan finne seg nye jakt områder! for da kommer antagelig en ung mann med navn Nicklas til å fiske hele vestlandet tomt for den vakre skapningen som vi kjenner med navn ørret!
Men selv om tanken er skremmenes så gleder jeg meg vilt til å se pittelitt større enn lille nicklas til å vokse opp til å blir en beryktet fisker! om ikke fotballen tar han først da ;)

Til lykke med dagen ørjan og aliksandra! og nesten netopp blitt storebror patrick :) :) Hilsen alle i team toad!


blogg skrevet av Christoffer

1 kommentar:

  1. Ja har mangla ein del blogging i det sista å alt ska kje skuldas på toffa men denne pappaen i sagaen ovenfor må også ta på seg någe av skulda!! me komme sterkare t bage!! å omj någen år me 2 gutar på sleb, Håpe bare ikkje at "dåpsbarnet" og storebroren arve pappaens uflaks/udyktigheten i laksefiske!!!!!

    SvarSlett