fredag 14. januar 2011

Endelig isfritt og fisk igjen!



Nesten hele desember har fjorden ligget under et tykkt dekke av is! spessielt på di grunne brakkvannsområdene der sjøørreten bor. Men 11 januar kl 09.00 tikket det inn en mms fra Stian løvås med bilde av høle havn og med text der det stod ISFRITT!

Opp fra senga, laste bilen med fluer, stenger, vadere, håv og vinterjakke!
''klampen'' i bunn og avgårde til Høle bar det! idet jeg tog på meg vadebuksa å jakken kunne jeg se 3 ørreter på rekke å rad gå å vake inne på grunna men i det jeg satte foten i vannet så forsvant dem som dugg for øyet!

Denne dagen hadde jeg altså venta på i 1 mnd! også er dem sont mot meg! Vel, vasking av utstyret ble det vertfall! 1 time i iskalt vær og iskalt vann uten å se snurten av en eneste sjøørret!

MEN

Idag 14 januar 2011 så var det ny dag å nye lodd og nye gevinster! Og gjett hvem som vant! Joda det var meg det! 5 flotte sølvblanke hærlige sjøørreter lot seg lure av en selv bunnet sand kutling flue!
På tredje kastet satte den første fisken! Et pent eksemplar av en sjøørret på ca 700 gram.. så hadde jeg en liten pause mens jeg ventet på en fiskekompis å når han kom var det på ann igjen!
jeg er sikker på at jeg fikk alle fire sjøørretene innen for 20 kast å alle på samme plassen, den minste var nokk ikke større enn 300 gram men det gjør ikke så mye når kilos grensa nesten blir brutt rett etterpå. 950 gram med feit sølvbland å ikke en eneste feil på seg av en sjøørret!

Har følelsen på at 2011 kommer til å bli et bra år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar